kak-perevesti-should

Как перевести should

На сегодняшнем занятии мы разберемся, что такое и как перевести should – модальный глагол.

как перевести should

Для чего нужен и как перевести should

Мы с вами уже знакомы с некоторыми модальными глаголами: can – могу, умею; must – должен, mustn’t – нельзя; would – соответствует русской частице “бы”: I would travel – я бы путешествовал; she would listen – она бы послушала и так далее.

Итак, модальный глагол should нужен для советов. Например:

как перевести should

We should come in time. – Нам следует прийти вовремя.

I should write out new words into your copy-book. – Мне следует выписать новые слова в тетрадь.

He should remember the poem. – Ему следует вспомнить это стихотворение.

Как и все модальные глаголы, should не изменяется в Present Simple и не позволяет изменяться следующему за ним смысловому глаголу. После глагола should также как после глаголов can, must, не употребляется инфинитив to. При вопросах глагол should становится вперёд.

Should we call you beforehand? – Нам следует позвонить вам заранее? – Yes, you should. No, you shouldn’t.

В общественных местах принято вежливое обращение, поэтому shouldn’t будет заменять форма обращения I don’t think you should.

I don’t think you should speak aloud in the library. – Не следует разговаривать громко в библиотеке.

После глаголов, не являющимися модальными, частичка to не употребляется: like – нравиться; decide – решать; want – хотеть; try – стараться, пытаться; promise – обещать; prefer – предпочитать; offer – предлагать; ask – просить и так далее. Они также берут на себя нагрузку времени, то есть для отрицательных и вопросительных предложений берут помощников: do, does, did, will.

Упражнения на тему как перевести should

Как перевести should

I. Put the particle to where it is necessary.

1. The predator plant wants … catch animals. 2. Animals try … run away from the plants. 3. Small animals should … be careful. 4. Predetor plants can … catch not only insects. 5. Different predator plants like … use different methods [ˈmeθəd] of trapping and eating prey. 6. They decided … use bright colouring and smells. 7. Such plants must … digest such food. 8. They should … have a special system that prevents the victim from getting out. 9. Predatory plants can … contain special bacteria. 10. It helped … cope with such food.

II. Make the sentences from exercise I negative.

III. Put the particle to where it is necessary.

1. Many predator plants can … become a hobby for collectors. 2. This plant likes … hunt insects and rodents. 3. Rodents want … get into a jug with a special juice. 4. They should … get out of there. 5. They can … sink in this juice. 6. Water lilies should … be friends with other living beings. 7. Ants after lunch or dinner of the pitcher must … clean up the leftovers. 8. They try … finish what the pitcher did not eat. 9. Everyone wanted … have lunch in such a way. 10. They decided … put things in order.

Ответы

1. The predator plant want to catch animals. 2. Animals try to run away from the plants. 3. Small animals should be careful. 4. Predator plants can catch not only insects. 5. Different predator plants like to use different methods of trapping and eating prey. 6. They decided to use bright coloring and smells. 7. Such plants must digest such food. 8. They should have a special system that prevents the victim from getting out. 9. Predatory plants can contain special bacteria. 10. It helped to cope with such food.

II. Make the sentences from exercise I negative.

1. The predator plant want to catch animals. 2. Animals try to run away from the plants. 3. Small animals should be careful. 4. Predetor plants can catch not only insects. 5. Different predator plants like to use different methods of trapping and eating prey. 6. They decided to use bright colouring and smells. 7. Such plants must digest such food. 8. They should have a special system that prevents the victim from getting out. 9. Predatory plants can contain special bacteria. 10. It helped to cope with such food.

III. Put the particle to where it is necessary.

1. Many predator plants can’t become a hobby for collectors. 2. This plant doesn’t like to hunt insects and rodents. 3. Rodents don’t want to get into a jug with a special juice. 4. They shouldn’t get out of there. 5. They can’t sink in this juice. 6. Water lilies shouldn’t be friends with other living beings. 7. Ants after lunch or dinner of the pitcher mustn’t clean up the leftovers. 8. They don’t try to finish what the pitcher did not eat. 9. Everyone didn’t want to have lunch in such a way. 10. They didn’t decide to put things in order.

Заключение

Итак, дорогие ученики? Подружились ли вы с модальным глаголом should? Если вы уже были знакомы с ним, а сегодня освежили свои знания – это тоже результат. Подписывайтесь на наш канал! Оставляйте свои комментарии и задавайте вопросы, если они у вас появились. А также заглядывайте в прошедший ранее материал: how do you do – почему два раза do? Как задать вопрос к подлежащему? II форма притяжательного местоимения. А также читайте про необычные растения, которые едят животных и с которыми вы проделали упражнения Моя забавная семья. Странный вид спорта – драка подушками. Руконожка – таких животных не бывает. И до встречи на следующем занятии! See you soon!

Похожие статьи:
Top