Пожалуй, сегодня на уроке мы рассмотрим один из интереснейших модальных глаголов. Итак, разрешите представить – модальный глагол ought to. Это необычный модальный глагол, поскольку после него обязательно употребление частички to! Если вы помните, все модальные глаголы как раз и характеризуются отсутствием этой частички! Но для начала мы почитаем сказку про “неправильный” глагол ought to.
Содержание записи:
Неправильный модальный глагол и неправильные глаголы.

There is a large kingdom in the world. It is a kingdom of verbs. The king of the kingdom is the main verb To Be. And as you understand, he can’t rule without his helpers. That is verb To Have and modal verbs. But there is no fairy-tale without anything wrong.
One modal verb Ought To by name comes up with the idea. To change some rules. Why are modal verbs different from other verbs? They can, oh, no, they must be the same! And friendship would unite all verbs! They only ought to take the particle “to”. As other verbs do.
The verb Ought To relished using particle “to”! When he saw a particle “to” he bobbed up like a cock. The verb Ought To bought particles “to” in every shop. He brought them into the castle to work. And he besought modal verbs to take them and use. And he taught modal verbs to make the world of grammar friendly and then sought all shops for more particles “to”. Also he caught modal verbs that didn’t want to obey him in the streets and even fought with them. And the main verb To Be thought that the verb Ought To must flunk out of modal verbs.
Словарик и модальный глагол ought to.

Кстати, вы не забываете про золотое правило Натальи Станиславовны? А именно: никогда не переходить к следующему тексту или упражнению, если хотя бы одно слово осталось в предыдущем задании не выученным наизусть!
Модальный глагол ought to.
Итак, мы уже знакомы с некоторыми модальными глаголами. Can – могу, умею; must – должен; would – придаёт глаголам оттенок от слова «бы», should – следует. Что мы должны твёрдо знать о модальных глаголах? Модальные глаголы не изменяются в настоящем простом времени и не позволяют изменяться следующим за ними глаголам. При вопросе переносятся в начало предложения, нагрузку отрицания берут на себя: can’t (cannot), mustn’t, wouldn’t, shouldn’t – то есть не требуют помощников do/does. Частичка to после них запрещена. Но вот модальный глагол ought to является не совсем «правильным» среди модальных глаголов, от которых он отличается употреблением частички to.
The pupils ought to know everything about modal verbs. – Ученикам следует знать всё о модальных глаголах.
Ought the pupils to know everything about modal verbs? – Yes, they ought. No, they oughtn’t.
Модальный глагол ought to используется при советах.
Мы с вами уже знакомы с глаголом should – со значением «следует». Ought to чаще используется в художественной литературе и в прессе. В повседневной жизни он используется с оттенком укоризны, порицания, когда мы можем пожурить.
Упражнения на тему модальный глагол ought to.

Bob – это неуклюже приседать, и не только! Но вообще интересно, как это выглядит “неуклюже приседать”?
А также не забываем, как задавать вопросы в английском языке – типы вопросов в английском языке, Present Simple and Past Simple and Future Simple and Длительное время continuous and Past Continuous.

Письмо на английском языке.
Кстати, продолжаем писать – письмо на английском языке.
Hello, Olya / Kolya!
It is so nice of you to write me back soon! I am always pleased to get your letters! Glad to get to know (рада узнать) that you went in for (go in for – записаться) playing the guitar! I think it is cool to play the guitar near the fire when you go camping (ходить в поход).
A for my news, I am finishing to learn, at last. We are writing the final tests and control works. By the way, I am getting excellent marks. I hope for the oncoming summer (предвкушаю приближающееся лето) and my family is planning lots to do in the longs (летние каникулы). We are bound to go to the sea and to see our Granny in the countryside. Also I am planning to read books in English and to repeat the texts and exercises I learnt that year. I would like to know English properly.
And what about you? What are you going to do this summer? What is the best thing for you to do in summer? And what places are you visiting?
Sorry, but I have to finish writing. I must prepare for tomorrow test on Russian. I am looking forward for your answering.
Best wishes, Natasha.
What is our favourite subject of conversation? We all like to speak about the weather, of course! Let’s describe the weather outdoors. What is the weather like today? – про погоду зимой или про погоду осенью или про погоду весной.

Ответы к упражнениям.
II. Learn the meaning of the word “bob” and ask special questions:
1. When does Bob often bob? 2. What has Bob got for fishing? 3. Where can this bob bob? 4. How often did a fish bob up? 5. Why was Bob bobbing like a cork? 6. When would Paulina bob her hair? 7. Whose bob will Bob like? 8. Who must bob into the class-room? Why are they pulling the bob of the door? 9. What bobs did the girls have? 10. Who tries not to blob? Who is bound to write down?
Заключение.
Итак, дорогие ученики, подведем итоги нашего занятия – let’s sum it up! Прежде всего, мы познакомились с новым необычным модальным глаголом ought to. А также задаем вопросы – типы вопросов в английском языке и разговариваем про погоду зимой или про погоду осенью или про погоду весной на английском языке. В общем, мы большие молодцы – bully for you! Оставляйте свои комментарии и пожелания и задавайте вопросы, если они у вас появились. See you soon. And I am waiting for you at the following lesson!
.