Итак, дорогие ученики, приветствую вас на новом уроке по английскому языку. И сегодня у нас тема – характеристика человека. Прочитаем текст (повторение) про Золушку и обратим в нем внимание на характеристики человека.
Содержание записи:
Текст. CINDERELLA. MAYBE… IT WAS ON THE CONTRARY?
Once there lived… or lives… or will live… a girl Cinderella by name. She is… or was… or will be… awful, terrible, horrible, dreadful, tremendous, disgustful, simply, ugly… Let’s choose the Tense! Let it be in Future Simple!
Cinderella will be naughty and spoilt, thick and fat, waspish and angry… What can she do? She will fiddle-faddle and bum, scold and rail at Step-mother. Oh, she will put on and brag with her ball-dresses. She will chuck ball-dresses and greet with teeth. She likes to will Step-mother to do everything about the house!
Poor thing Step-mother! She will be beautiful and pretty, nice and lovely, slim and thin, slippy and breezy. She will slog on and on tomorrow, the day after tomorrow, next week, next month and next year. Step-mother will make the rooms. She will make all beds; she will make a fire. Oh, she will make soup and will make tea. Step- mother will make bread. Then she will make dresses willy-nilly…
She will give a wash to everything. She will wash clothes, wash the floors, wash up. And what will Cinderella do? Firstly, she will make merry. Secondly, she will make noise and make a fun of Step-mother. She will make a long nose to Step-mother. Poor thing Step-mother will fry and boil on and on… Cinderella will make a pig of herself.
Словарик на тему характеристика человека.
Характеристика человека на английском.
Can you describe a person in a positive way? What is the English for: честный, вежливый, умный, опрятный, ответственный, творческий, спокойный, терпеливый, внимательный, прилежный? How many scores did you gain? Let’s look at the following characteristics and learn them by heart. Выучите следующие характеристики, чтобы описать человека.
Упражнения.
Characterize yourself as a personality. What characteristics are suitable for you and how does it appear? What characteristics would you like to have, but you don’t? And what do you estimate in a person best? For example: I suppose myself to be compassionate because I am sorry for homeless animals I meet in the street. I would like to be persistent to achieve better result in English and Maths. Best of all I like in a person being plucky because he isn’t afraid of dangerous and fearful situations.
Охарактеризуйте себя как личность. Какие характеристики подходят вам и как это проявляется? Какими характеристиками вы хотели бы обладать, но у вас их нет? Что вы больше всего оцениваете в человеке? Например: Я считаю себя сострадательным, потому что мне жаль бездомных животных, которых я встречаю на улице. Я хотел бы быть настойчивым, чтобы добиться лучшего результата по английскому языку и математике. Больше всего мне нравится в человеке отвага, потому что он не боится опасных и пугающих ситуаций.
Give the description to the following shots – то есть опишите следующие снимки, используя характеристику человека – как описывать картинки.
Письмо на английском языке. Характеристика человека.
Написать письмо про лучшего друга – письмо на английском языке. Write a composition as a private letter to Natasha and answer her questions:
Hello, Dasha / Pasha!
I haven’t heard from you for ages! And I was glad to receive the letter from you! Moreover, it was exciting to get to know that you have become the winner in the contest of poems! You are going to make a new Pushkin, aren’t you?
I would like to tell you about my best friend, Danya by name. We made acquaintance with him while we were walking our puppies. Can you imagine, our parents bought us our pets at the approximate same time. Despite our learning in different schools, despite having little time, we try to communicate with each other day out. And it is great! Danya is a chatter-box, but he is always joking and telling me droll stories. He is always making fun of me and making me laugh. I would like us to be eternal friends, you know! And what about you! Have you got a close friend? How do you spend free time? What do you estimate in your relations? What is the best in your friend?
Sorry, but I should finish writing my letter: we are going to hang out with our puppies tonight in the evening. Write back soon!
Fondly yours, Natasha.
What is our favourite subject of conversation? About the weather, of course! Please, describe the weather outdoors! What does the weather-forecast promise? Does the weather influence your mood? Пожалуй, мы не забываем разговаривать про погоду. Потому что это наша любимая тема для разговора! – про погоду зимой или про погоду осенью или про погоду весной на английском языке.
Заключение. Conclusion.
Итак, дорогие ученики, подведем итоги нашего занятия – let’s sum it up! Прежде всего, разобрались в теме характеристика человека. Кстати, как вы можете охарактеризовать своего близкого друга? А также мы сравниваем картинки – как описывать картинки и пишем – письмо на английском языке. Но самая любимая у нас тема для разговора – про погоду зимой или про погоду осенью или про погоду весной. В общем, мы большие молодцы – bully for you! Оставляйте свои комментарии и пожелания и задавайте вопросы, если они у вас появились. See you soon at the following lesson!